Friday, October 19, 2012

6 Tempat Berhantu Dalam Malaysia

6 Tempat Berhantu Dalam Malaysia

Berikut adalah senarai 6 tempat atau lokasi yang dikatakan paling “keras” atau berhantu di Malaysia. Entah benar atau tidak tidak siapa yang dapat memastikan kesahihannya.

Mungkin satu hari nanti tempat -tempat ini dapat di bersihkan dari anggapan sedemikian, bagaimanapun ikuti info 6 tempat paling  berhantu di Malaysia ini.

1. Apartment Highland Tower

Apartment Highland Tower,suatu masa dahulu merupakan sebuah apartment mewah yang didiami pelbagai lapisan masyarakat. Runtuhan apartment itu telah meragut puluhan nyawa. Hanya sedikit saja mayat yang di jumpai. Di katakan selebihnya masih terkubur di sana.

2. Banglo Mona Fandey

Banglo yang pernah didiami oleh seorang artis terkenal tanah air yg merupakan dukun. Terletak di seksyaen 12 Shah Alam, Mona Fandey pernah terlibat dalam 1 kes pembunuhan yang menggemparkan di Malaysia.

Sebuah lagi rumah berhantu beliau di Raub, Pahang (lokasi di mana Mayat Mazlan Idris ditemui tertanam di dalam sebuah bilik). Rumah tersebut terletak agak jauh dari rumah orang kampung dan menjadi misteri sehingga sekarang.

Tahun 2001, Mona dan 2 lagi orang dijatuhi hukuman gantung dan hukuman tersebut dilaksanakan pada 2 November 2001 di Penjara Kajang.

3. Kemayan City, Johor Baharu

Kemayan City merupakan sebuah shopping komplek yang terbengkalai sejak sekian lama. Dipercayai tempat kediaman pelbagai makhluk2 halus. Di katakan, kejadian menyeramkan di pusat beli-belah berkenaan pernah dialami sekeluarga rakyat Singapura dari kawasan perumahan di Woodland pada Jun tahun lalu.

Beberapa keluarga rakyat Singapura yang terjebak membeli-belah di situ sebelum pulang ke negara asal mereka, dikatakan akan membawa pulang daun kering atau barangan dibeli lenyap begitu saja. Di laporkan keluarga tersebut turut di ganggu makhluk halus tersebut.

 4. Karak Highway

Karak Highway ataupun lebuhraya Karak pernah gempar dengan cerita kehadiran Volkswagon kuning tanpa pemandu yang sering menakutkan pengguna lebuhraya ini.

Lebih-lebih lagi apabila tiba di kawasan terowong dan kawasan menurun selepas terowong. Seringkali mengakibatkan kemalangan yang meragut nyawa.

6. Amber Apartment, Genting Highland

 

Sebuah apartment usang yang sering kali meninggalkan mimpi ngeri buat pengunjung di sana. Di sebalik kemeriahan dan keceriaan kota keriangan tersebut, tersimpan beberapa kisah hitam mengenai tempat ini.

Beberapa pengunjung pernah melihat kelibat manusia membunuh diri dari tingkap bangunan dan hilang apabila sampai ke tanah. Banyak lagi kisah seram mengenai tempat ini. Antaranya;

- Bunyi air menitis di dalam tandas yang kering
- Bunyi tapak kaki berjalan dan memulas tombol pintu
- Bilik-bilik yang kosong tapi mengeluarkan bunyi pelik
- Pintu yang terbuka sendiri
- Penampakan lembaga pelik di sekitar kawasan itu terutama
di bahagian parking di basement
-Tv terpadam dan terbuka sendiri
-Orang bertukang malam-malam
-Perempuan mengilai
-Budak menangis
-Suara perempuan memanggil-manggil
-Dengar tapak kasut dari luar
-Pintu diketuk
-Terasa diperhatikan

Antara tempat2 lain ialah:

7.   GEORGETOWN,PENANG
8.   ST MICHAEL’S INSTITUTE,IPOH
9.   MALAY COLLEGE KUALA KANGSAR,PERAK
10. VICTORIA’S INSTITUTION,KUALA LUMPUR
11. LOST WORLD OF TAMBUN,PERAK
12. POLIKLINIK CHERAS,KUALA LUMPUR
13. PERKUBURAN ISLAM KAJANG,SELANGOR
14. KELLIE’S CASTLE,PERAK
15. PENJARA PUDU,KUALA LUMPUR

# Wartawan Sinar pun pernah mengalami situasi begini….

 

No comments: